Ilse Jacobsens hudvård nu till havs

Ilses universum inkluderar numera även hudvård. Foto: Ilse Jacobsen.

Viking Line har haft skor och kläder från den danska modedesignern Ilse Jacobsen i tre år. Produkterna har visat sig vara lika populära till havs som iland och gått åt med strykande åtgång. Nu tar de nästa steg och utökar sortimentet med Ilse by Ilse Jacobsen, en hudvårdsserie med mycket spakänsla.

Produktlinjen består av 15 produkter varav Viking Line tagit in 14 stycken. Allt säljs till taxfree-priser ombord och är fria från parabener, petrokemiska ämnen och allergena parfymtillsatser. Serien är baserad på naturliga ingredienser och havtorn som växer naturligt i Hornbaek på Nordsjaelland där Ilse Jacobsen är uppvuxen och bor och verkar än idag.

Vid en presentationslunch tidigare i veckan berättade Eva Rehnström, inköpsansvarig för skönhet och mode på Viking Line, om resan med Ilses produkter:

–          Först prövade vi med gummistövlar, paraplyer och regnjackor, även om vi var tveksamma: ”Kan vi sälja gummistövlar på Viking Line”? Det kunde vi, det sålde slut direkt!

Ilse Jacobsen, foto: Heidi Rovén.

Ilse Jacobsen själv var också på plats och berättade att hon aldrig kryssat men tyckte det var roligt att också hennes kroppsvård nu finns till försäljning ombord.

–          Jag driver en livsstilsfirma, jag sysslar inte med snobberi, jag skapar det jag själv gillar. När jag får en idé då ger jag inte upp, säger Ilse och fortsätter med att berätta att det var idén om Kurbadet – hennes nya spa i Hornbaek som dök upp först. Spaprodukterna  kom som en naturlig fortsättning.

Det tog 2,5 år att ta fram serien som produceras av Dermapharm i Danmark. Ilse har varit väldigt involverad i framtagandet av produkterna där hon framförallt tyckte känslan var viktig, och dofterna.

–          Förutom att vara bra produkter ville jag att de skulle ha en frisk doft som gav känslan av ett hemmaspa, berättar Ilse.

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SeaFun på Sociala medier