_MG_3444_1
Roland Helle, säkerhetsansvarig/terminalchef hos Viking Line. Foto: Heidi Rovén.

Den här händelsen är inte riktigt i stil med när vi missade fartyget, men minst lika knasig… Det var efter pressmötet ombord på Gabriella hos Viking Line. Jag hade med bil och bebis och gick mot parkeringen för att stuva in allting och åka till förskolan för att hämta äldste sonen.

Mötet hade gått bra, yngste sonen hade sovit, var matad, nöjd och glad och vi var i god tid. In med handväskan först i framsätet, igen med bildörren för att öppna där bak, men, det gick bara två sekunder så hörde jag det: ”klick-klick”, ljudet från när bildörrarna låste sig!

Va?! Hur i hela friden kunde de låsa sig av sig själva??? Vad anledningen än var hade de i alla fall gjort det. Som TUR var hade jag inte hunnit stoppa in bebisen i bilen men mobil, nycklar och plånbok var nu säkert inlåsta. Med oss utanför. HJÄLP var bara förnamnet på vad jag kände, vad skulle jag göra nu?

Snabbt in i terminalen igen. Jag styrde stegen mot säkerhetsvakten i kuren jag gått förbi så många gånger genom åren, tur att man hittar bra i kryssningsterminalerna i alla fall ;-). Där träffade jag Roland, min hjälte, eller ”Rolle” som jag hörde kollegorna kalla honom. Snabbt förklarade jag läget och han lånade ut en telefon.

Ett samtal senare så var min man på väg med sin bilnyckel. Han fick visserligen ringa en kund han var på väg till men eftersom han jobbar i stan så kunde han ändå komma och hjälpa oss. Under tiden räddade Roland oss från p-böter med en personaltillstånds-skylt (eftersom tiden hade gått ut och jag inte hade slantar att förlänga med, plånboken var ju inlåst i bilen…) och kom dessutom med förslag på alternativa lösningar: ”skicka bara nyckeln med taxi”, ”jag ringer din man igen och säger att han ska höra av sig när han är på ingång så kan vi möta upp” osv.

Allt gick bra till slut. Mannen var där med bilnyckel på ett kick och vi slapp både p-bot och försenat möte. Jag blev lite sen till förskolan men även de var snälla och förstående. Ja puh, så det kan gå, men TACK Roland för din trevliga service, hjälp och vänlighet som fick mig att känna mig lugn(are)! Jag förstår att ni vunnit pris för bästa service *!

* Viking Line är det rederi som ger bäst service på Östersjön, enligt kundundersökningen Service Score 2016. Det är tredje gången som Viking Line baserat på kundernas upplevelser och bedömning utses till vinnare i sin kategori. Prisutdelningen ägde rum i centrala Stockholm den 20 april.

Heidi RovenBloggGabriellaÖstersjönViking Linekryssningsrederi,östersjön,service,service score,viking lineDen här händelsen är inte riktigt i stil med när vi missade fartyget, men minst lika knasig… Det var efter pressmötet ombord på Gabriella hos Viking Line. Jag hade med bil och bebis och gick mot parkeringen för att stuva in allting och åka till förskolan för att hämta...Kryssningar - nyheter, bra tips och råd