msc-armonia-service

Servicen ombord är helt annan än jag minns den från vår Röda havs-kryss med samma fartyg för några år sedan. Visst finns det fortfarande utrymme för förbättringar och fler behöver lära sig att le, men nu både skojar personalen och bjuder till, igår var det till och med en ung servitör från Bali som ställde sig vid vårt bord och började göra artistiska servettvikningar.

Det blåser friskt men är soligt så jag satt en stund ute på däck nu på eftermiddagen. När man sitter stilla istället för att ränna runt kan man betrakta omgivningen och få syn på saker. Nu såg jag hur en fumlig tonårstjej kom från buffé med ett par pizzabitar på en tallrik. Just när hon skulle dra ut stolen så välte hon tallriken och pizzan gled ner på däck.

När hon böjde sig för att plocka upp bitarna kom en servitör och stoppade henne och tog över. Och innan hon visste ordet av hade han dessutom hämtat nya bitar till henne på en tallrik. Tjejen log stort, även efter att servitören gått därifrån.

Det är precis sådan man både vill se och uppleva, som kan sätta guldkant på en kryssning. Jag kommer att hålla ögonen öppna och hoppas få se fler sådana här exempel på god service under veckan!

Heidi RovenBloggMSC ArmoniaMSC Cruiseskryssning,msc armonia,msc cruises,pizza,rederi,serviceServicen ombord är helt annan än jag minns den från vår Röda havs-kryss med samma fartyg för några år sedan. Visst finns det fortfarande utrymme för förbättringar och fler behöver lära sig att le, men nu både skojar personalen och bjuder till, igår var det till och med en...Kryssningar - nyheter, bra tips och råd