Artiklar om service

Nyheter

Tallink vinner asiatiskt turistpris

När Asiens största turistmässa, ITB China, gick av stapeln i Shanghai, var det Tallink som kammade hem turistpriset Global GOLD i kategorin "Bästa Produktinnovation". Det prestigefyllda CTW-priset (Chinese Tourist Welcome Awards) i kategorin: Bästa Produktinnovation var ett klart erkännande för Tallinkgruppens stora satsningar på att förbättra kvaliteten på den service…
Läs mer »
Blogg

Vad är det då för idé att kryssa?

Gäster som njuter av afternoon tea ombord på Queen Mary 2. Foto: Kristofer Scheiderbauer. Sitter och skriver en artikel för en av landets stora tidningar. Den handlar delvis om landbaserade hotell och barnkoncept och läste då om möjligheten att få spjälsäng på rummet. "Kan läggas till vid bokningen eller lösas…
Läs mer »
Blogg

Toppenservice från Viking Line när vi var i nöd

Roland Helle, säkerhetsansvarig/terminalchef hos Viking Line. Foto: Heidi Rovén. Den här händelsen är inte riktigt i stil med när vi missade fartyget, men minst lika knasig… Det var efter pressmötet ombord på Gabriella hos Viking Line. Jag hade med bil och bebis och gick mot parkeringen för att stuva in…
Läs mer »
Allure of the Seas

Royal Suite Class – ny svitklass hos Royal Caribbean

Aqua Theatre Suite på Oasis-klassens fartyg. Foto: RCCL. – Det nya konceptet Royal Suite Class erbjuder kunderna extraordinära upplevelser som den kräsna resenären kommer att sätta stort värde på, säger Michael Bayley, president och CEO, Royal Caribbean International. "Vi erbjuder några av de mest fantastiska och unika sviterna ombord på…
Läs mer »
Allure of the Seas

Middagsbordets läge kontra service – vad väger tyngst?

Första kvällen på Allures restaurang The Grand (en av tre våningar där vi fått bord i den tidigare huvudmatsalen Adagio) blev vi besvikna på vårt bord. Det låg precis vid ingången i ett hörn med två trista väggar bakom vilka alla disk samlades upp och ny mat kom in. Det…
Läs mer »
Blogg

Nu kan matupplevelsen bara bli bättre!

Norwegian Getaway har totalt 21 ”matställen” om man även räknar caféer, glassbaren, rumsservice och deras ”pizza delivery”. Av dessa ingår sju i kryssningsbiljetten, det vill säga det kostar inget extra att äta där. Fartyget har inte en huvudmatsal och bufférestaurang i samma bemärkelse som andra fartyg med färre matalternativ, men…
Läs mer »
12