Artiklar om service

image-8220

Vad är det då för idé att kryssa?

Gäster som njuter av afternoon tea ombord på Queen Mary 2. Foto: Kristofer Scheiderbauer. Sitter och skriver en artikel för en av landets stora tidningar. Den handlar delvis om landbaserade hotell och barnkoncept och läste då om möjligheten att få spjälsäng på rummet. 'Kan läggas till vid bokningen eller lösas direkt med hotellet. I sådana ...
Läs fortsättningen »

http://www.seafun.se/wp-content/uploads/2017/09/IMG_5008_1-150x150.jpg Heidi Rovén BloggOmbord ,,,,,,,,

Sitter och skriver en artikel för en av landets stora tidningar. Den handlar delvis om landbaserade hotell och barnkoncept och läste då om möjligheten att få spjälsäng på rummet. ”Kan läggas till vid bokningen eller lösas direkt med hotellet. I sådana fall sker betalning på resmålet”. Detta är bara en…
Läs mer »

image-6861

Om service på TUI Discovery

Här kommer några ord också om personalen och fartygets service när vi nyligen kryssade med TUI Discovery, nyaste fartyget i skrivande stund i Thomson Cruises flotta. Alla, verkligen alla vi mött har varit supertrevliga och hjälpsamma. Från dem vi mötte när vi checkade in och gick på fartyget till dem vi träffat i receptionen, barer, restauranger ...
Läs fortsättningen »

http://www.seafun.se/wp-content/uploads/2016/10/IMG_6847_1-150x150.jpg Heidi Rovén BloggThomson CruisesTUI Discovery ,,,,,,,,,

Här kommer några ord också om personalen och fartygets service när vi nyligen kryssade med TUI Discovery, nyaste fartyget i skrivande stund i Thomson Cruises flotta. Alla, verkligen alla vi mött har varit supertrevliga och hjälpsamma. Från dem vi mötte när vi checkade in och gick på fartyget till dem…
Läs mer »

image-6769

Bränd omelett är inte lyx

Nästa morgon började vi i samma restaurang som vi ätit den goda skaldjursbuffén kvällen innan; i à la carte-restaurangen Compagniet. När man bor i en hytt som vår, Seafront Lyx, så ingår nämligen en lyxfrukost som intas just här. Nu vill jag påstå att det är vanskligt att benämna något med ordet lyx eftersom det förpliktigar. För ...
Läs fortsättningen »

http://www.seafun.se/wp-content/uploads/2016/09/IMG_20160918_090455_1-150x150.jpg Heidi Rovén Birka CruisesBirka StockholmBloggMat och dryckÖstersjön ,,,,,,

Nästa morgon började vi i samma restaurang som vi ätit den goda skaldjursbuffén kvällen innan; i à la carte-restaurangen Compagniet. När man bor i en hytt som vår, Seafront Lyx, så ingår nämligen en lyxfrukost som intas just här. Nu vill jag påstå att det är vanskligt att benämna något med…
Läs mer »

image-6375

Toppenservice från Viking Line när vi var i nöd

Roland Helle, säkerhetsansvarig/terminalchef hos Viking Line. Foto: Heidi Rovén. Den här händelsen är inte riktigt i stil med när vi missade fartyget, men minst lika knasig… Det var efter pressmötet ombord på Gabriella hos Viking Line. Jag hade med bil och bebis och gick mot parkeringen för att stuva in allting och åka till förskolan ...
Läs fortsättningen »

Heidi Rovén BloggGabriellaÖstersjönViking Line ,,,,

Den här händelsen är inte riktigt i stil med när vi missade fartyget, men minst lika knasig… Det var efter pressmötet ombord på Gabriella hos Viking Line. Jag hade med bil och bebis och gick mot parkeringen för att stuva in allting och åka till förskolan för att hämta äldste…
Läs mer »

image-5647

Royal Suite Class – ny svitklass hos Royal Caribbean

Aqua Theatre Suite på Oasis-klassens fartyg. Foto: RCCL. – Det nya konceptet Royal Suite Class erbjuder kunderna extraordinära upplevelser som den kräsna resenären kommer att sätta stort värde på, säger Michael Bayley, president och CEO, Royal Caribbean International. 'Vi erbjuder några av de mest fantastiska och unika sviterna ombord på de mest revolutionerande fartygen och ...
Läs fortsättningen »

http://www.seafun.se/wp-content/uploads/2015/08/RCI_OA_AQSuite_11730-balcony-150x150.jpg Heidi Rovén Allure of the SeasAnthem of the SeasHarmony of the SeasHytterNyheterOasis of the SeasOvation of the SeasQuantum of the SeasRoyal Caribbean International ,,,,,,,

– Det nya konceptet Royal Suite Class erbjuder kunderna extraordinära upplevelser som den kräsna resenären kommer att sätta stort värde på, säger Michael Bayley, president och CEO, Royal Caribbean International. ”Vi erbjuder några av de mest fantastiska och unika sviterna ombord på de mest revolutionerande fartygen och med Royal Suite…
Läs mer »

image-5384

Middagsbordets läge kontra service – vad väger tyngst?

Första kvällen på Allures restaurang The Grand (en av tre våningar där vi fått bord i den tidigare huvudmatsalen Adagio) blev vi besvikna på vårt bord. Det låg precis vid ingången i ett hörn med två trista väggar bakom vilka alla disk samlades upp och ny mat kom in. Det vill säga; lite utsikt och ...
Läs fortsättningen »

Heidi Rovén Allure of the SeasBloggMat och dryckRoyal Caribbean International ,,,,,,

Första kvällen på Allures restaurang The Grand (en av tre våningar där vi fått bord i den tidigare huvudmatsalen Adagio) blev vi besvikna på vårt bord. Det låg precis vid ingången i ett hörn med två trista väggar bakom vilka alla disk samlades upp och ny mat kom in. Det…
Läs mer »

image-5331

Servicen på Regent Seven Seas Cruises

Vår sista dag ombord på Seven Seas Voyager försökte jag summera alla intryck. Det var inte lätt. Jag hade höga förväntningar, hade hört mycket gott om rederiet innan, och vi har bara varit ombord ett par få dagar. Inte som den amerikanska damen jag mötte ombord som känner all personal och var inne på sin 55:e kryssningsdag! Om ...
Läs fortsättningen »

Heidi Rovén BloggLyxkryssningMat och dryckRegent Seven Seas CruisesSeven Seas Voyager ,,,,,,,,,,

Vår sista dag ombord på Seven Seas Voyager försökte jag summera alla intryck. Det var inte lätt. Jag hade höga förväntningar, hade hört mycket gott om rederiet innan, och vi har bara varit ombord ett par få dagar. Inte som den amerikanska damen jag mötte ombord som känner all personal och var…
Läs mer »

image-4733

Servicen på MSC Armonia

Servicen ombord är helt annan än jag minns den från vår Röda havs-kryss med samma fartyg för några år sedan. Visst finns det fortfarande utrymme för förbättringar och fler behöver lära sig att le, men nu både skojar personalen och bjuder till, igår var det till och med en ung servitör från Bali som ställde ...
Läs fortsättningen »

Heidi Rovén BloggMSC ArmoniaMSC Cruises ,,,,,

Servicen ombord är helt annan än jag minns den från vår Röda havs-kryss med samma fartyg för några år sedan. Visst finns det fortfarande utrymme för förbättringar och fler behöver lära sig att le, men nu både skojar personalen och bjuder till, igår var det till och med en ung…
Läs mer »

image-4347

Nu kan matupplevelsen bara bli bättre!

Norwegian Getaway har totalt 21 ”matställen” om man även räknar caféer, glassbaren, rumsservice och deras ”pizza delivery”. Av dessa ingår sju i kryssningsbiljetten, det vill säga det kostar inget extra att äta där. Fartyget har inte en huvudmatsal och bufférestaurang i samma bemärkelse som andra fartyg med färre matalternativ, men Tropicana Room (à la carte) är ...
Läs fortsättningen »

Heidi Rovén BloggMat och dryckNorwegian BreakawayNorwegian Cruise Line ,,,,,,,,,

Norwegian Getaway har totalt 21 ”matställen” om man även räknar caféer, glassbaren, rumsservice och deras ”pizza delivery”. Av dessa ingår sju i kryssningsbiljetten, det vill säga det kostar inget extra att äta där. Fartyget har inte en huvudmatsal och bufférestaurang i samma bemärkelse som andra fartyg med färre matalternativ, men…
Läs mer »

image-3299

Besättningen på Queen Mary 2

Ingen kryssning skulle kunna bli riktigt bra utan trevlig personal. På Cunards Queen Mary 2 är besättningen suverän. De har verkligen lyckats attrahera toppenpersoner! Våra servitörer Rajesh från Indien och Nedžad från Bosnien Våra servitörer i Britannia Restaurant där vi ätit middag de flesta kvällar är glada, lyhörda och otroligt serviceminded. Jag älskar dem och tog ...
Läs fortsättningen »

Heidi Rovén BloggCunardMat och dryckQueen Mary 2 ,,,,,

Ingen kryssning skulle kunna bli riktigt bra utan trevlig personal. På Cunards Queen Mary 2 är besättningen suverän. De har verkligen lyckats attrahera toppenpersoner! Våra servitörer i Britannia Restaurant där vi ätit middag de flesta kvällar är glada, lyhörda och otroligt serviceminded. Jag älskar dem och tog genast tillfället att…
Läs mer »