Harmony of the Seas. världens största kryssningsfartyg. Foto: RCCL.

Allt fler svenskar vill resa på kryssning med Royal Caribbean Cruises och rederiet gör sitt historiskt bästa resultat på den svenska marknaden.
– Vi har lyckats få fler gäster än någonsin att testa våra kryssningskoncept över hela världen, säger Johan Rudolf, försäljningschef i Sverige.

Johan Rudolf.

I Royal Caribbean Cruises Ltd (RCCL) ingår de tre varumärkena Royal Caribbean International, Celebrity Cruises och Azamara Club Cruises. Alla varumärken noterar 2016 en volymökning, när fler svenskar än någonsin väljer RCCL för sin kryssningssemester.
– En kryssning är ett perfekt semesteralternativ oavsett ålder och resesällskap. Med tre varumärken kan vi presentera olika produkter. Vi kan erbjuda en kryssning för alla, oavsett önskemål, intressen och behov.

Från Östersjökryssningar till Karibienkryssningar

2009-11 satsade Royal Caribbean International på kortare kryssningar i Östersjön med avresa från Stockholm flera gånger i veckan. De korta rutterna bidrog till en kraftigt ökad volym och ett tillfälle att få nya gäster att prova kryssningskonceptet. 2011 blev därmed ett rekordår i antal gäster. Därefter har allt fler fått upp ögonen också för kryssningar i Medelhavet och Karibien och fler aktörer har tillkommit på den svenska kryssningsmarknaden.

Celebrity Solstice, foto: Celebrity Cruises.

Idag erbjuder RCCL med sina tre varumärken, kryssningar i Karibien, Medelhavet, Asien, Sydamerika, Nordamerika, Alaska, Oceanien och Östersjön. Under åren har Royal Caribbean International lanserat nya innovativa fartyg som är världsledande både digitalt och i storlek. Celebrity Cruises har satsat på modernt designade fartyg med fokus på mat, dryck och en lyxig atmosfär. Hos Azamara Club Cruises är destinationer och upplevelser i fokus med fler övernattningar och längre stopp i hamnarna.

2016 sjösattes världens största kryssningsfartyg Harmony of the Seas, som har bidragit till succéåret.
– Intresset för Harmony of the Seas är enormt stort. Vi har haft många svenskar ombord både när fartyget trafikerade i Medelhavet i somras och nu i Karibien, säger Johan Rudolf.

Konkurrerar med tre ledande varumärken

Azamara Journey, foto: Azamara Club Cruises.

Kryssningsbranschen är på frammarsch och konkurrenterna etablerar sig i Sverige.
– För oss är det viktigt att tydliggöra att vi erbjuder tre varumärken som presenterar olika produkter. Att kryssa passar alla, hävdar Johan Rudolf. Vi erbjuder allt från vårt minsta fartyg Celebrity Xploration med plats för 16 gäster som gör fantastiska resor till Galapagosöarna, Azamara Club Cruises fartyg i mindre storlek som når unika hamnar och Royal Caribbean Internationals fartyg som är världsledande både i digital innovation och storlek med plats för upp till 6000 gäster.

http://www.seafun.se/wp-content/uploads/2017/01/CEL_SL_Aerial224.jpghttp://www.seafun.se/wp-content/uploads/2017/01/CEL_SL_Aerial224-150x150.jpgHeidi RovenAzamara Club CruisesCelebrity CruisesNyheterRoyal Caribbean Internationalazamara club cruises,Celebrity cruises,kryssa,kryssning,kryssningar,kryssningssemester,rccl,royal caribbeanAllt fler svenskar vill resa på kryssning med Royal Caribbean Cruises och rederiet gör sitt historiskt bästa resultat på den svenska marknaden. - Vi har lyckats få fler gäster än någonsin att testa våra kryssningskoncept över hela världen, säger Johan Rudolf, försäljningschef i Sverige. I Royal Caribbean Cruises Ltd (RCCL) ingår...Kryssningar - nyheter, bra tips och råd